En tanke.. En syn genom ett fönster

Ibland ligger jag i min soffa, tittar ut genom mina fönster..

Ser en himmel.

Det finns bara en enda himmel tror jag.

Jag ser en del av himmlen..

Jag skulle vilka skriva 'Ibland ser jag änglar, hur dom inte lever och bara skyddar oss.. andra'

Jag har aldrig sett någon ängel.

Människor som pratar, gör och tänker som änglar finns dock i mitt liv.

Dom skyddar mig. Dom är som änglar.

Jag hör nåt..

Jag ser en del av himmlen.

Jag tänker, jag har ett riktigt tankehuvud.

Tänker och tittar, Gud målade mina ögon blåa.

När jag ligger i min soffa och kollar ut så tänker jag.

Jag ligger alltid själv i min soffa.

Röster frågar om det är ensamt att bo själv

Ibland när jag ligger i min soffa så känns det ensamt.

Mitt huvud tänker på saker mina blåa ögon sett...

Ibland kankse jag tänker på saker jag skulle vilja se.

Dom kallar det fantasi, att önska sig något.

Jag tror att alla önskar sig.

När det känns ensamt kan man önska sig någon.

Det är lätt att tycka synd om sig själv när man känner sig ensam.

När mörkret faller kan man känna sig mindre.

Då kan de bli så att man känner sig vilsen.

Eller ensam.

När det blir mörkt på himmlen jag ser genom mina fönster så önskar jag mig ibland någon.
Man måste få göra det...



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0