Recept - Vårrullar

Såg att jag fått en förfrågan på recept på vårrullarna :))
Roligt, roligt.
Självklart ska jag göra det!
Så himla lätt.

Ingredienser.
. Filodeg. (Köpte fryst, kostar typ 20 spänn räcker till AP många rullar)
. Olja
. Fyllning
I vårat fall :
. Wokgrönsaker, frysta eller färska valfria  grönsaker som man bara wokar ihop

Jag fick ut tre rullar per ark.
Men man kan göra mindre och då skulle jag tro att ett ark räcker till dubbelt så många.
Allts ca. 6 minisar eller 3 normalstora rullar / per ark.



. Rulla ut filodegen, den tinar i rumstemp. på 10 min.
Den kan alltså sköta sig själv medans man fixar fyllningen.
. Stek ihop grönsakerna, krydda som du själv vill.
Ex. chili, vitlök, curry.. Jag hade i sweet chili sås också :))
Vill man ha dom matigare kan man ha i köttfärs eller smått strimlat kött.
Jag blandade ner lite nudlar i fyllningen också.
. Klipp till lagoma bitar av filodegen, ju stööre ark ju större rullar och mer fyllning får plats.
. Pensla filodegen med olja
. Klicka på lite fylling
. Börja rulla, vik in kanterna och gör som ett paket / rulle av det hela.
. Pensla kanten / skarven med lite extra olja.
. Lägg på en plåt och stek i ugn ca. 10 min eller lägg ner dom i het olja och fritera dem.



Blir faktist min lunch även idag haha.
Ska slänga in några i mikron right away :))
- Smaklig måltid vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0