Alltid hungrig dam

Im sick.
Det slog till ordentligt i Lördags när jag vaknade.
En jävligt rostig hals, och en ännu mer rinnande näsa.
Den här helgen har jag verkligen undrat:
'' Hur mycket nytt snor kan en näsa tillverka '' ?
Så det vart Home-Sick-Today.
Har bara legat och sippat tropiskt thé och läst Elsas mode.
Nya cosmo trillade lägligt ner i brevlådan också.
Syrris har ledig dag och är lite friskare än mig så hon tog på sig rollen att gå till affärn.

Sen lunch-dax.
Stekt potatis med köttbullar och lingon.
Jag kan inte beskriva med ord hur sugen jag är! :D

Medans jag ändå känner mat-oset så osar vi vidare på just mat tror jag.
Vi åt så god mat i Lördags så jag måste skriva om det.
På menyn stod:

Rökt böckling med färskpotatissallad och äggsås.
I salladen hade vi rädisor, dill, minitomatoes, purjo och rödlök.
Såsen gjordes på massa majonaise, gräddfil, rödlök, dill & hackat ägg.

Det värsta jag vet är att rensa fisk på ben och när varken mamii eller daddi eller annan Fisk-veteran var i närheten så gjorde vi givetvis fel och fick sitta och pilla ut ben för ben...
För ben för ben...
Men det vare värt alla gånger...
Fisk är gott.
Färskpotatissallad är bland det bästa jag vet!

Se bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0