Söndagsshoppingen tillfredställde mig..

Det vart en låång tur uppe på Gränby idag.
Och unga och friska som vi är så gick vi och inget annat. Nog för att hade vi haft ett körkort någon av oss så sa vi det..
När det hade blivit dax att röra påkarna hemmå med alla kassar, att
- Ja nu skulle mna haft kärra... :P
Anyway, friska är vi och det gick då ingen nöd på oss.
Vi hittade massa saker vi ville ha. Vi köpte dom flesta.
Lyckan var som störst när vi hittade luren. Vem vill INTE ha en lite UN-ordinary telefån hemma.
Mobilerna ska ju vara flashiga numera och så även hemmalurerna tycker jag.
Vi hittade vår ögonsten idag.
Vi har ju en liten förkärlek till rosa. *You can tell by our rooms*
Jag ska showa våran nya lur. Och vi ska köpa en till, för en vacker dag har vi kommit till den punkt att det är dax att flytta isär- jag och syrris.
Och då kan väl inte en stackare bli utan. Dessutom har syrris redan förstatjingat den här prylen såå.
En till är en ren nödvändighet.

image57

M M M säger jag, Prata snyggt, det vill man ju

Vad köpte vi mer....
Vi hade ju giftcards på Hemtex så det vart ännu mera sniigga handdukar, lite bunkar och måttsatser och skålar.
Så köpte vi dom världssnygga vinglasen från Mique.
Vrålstora kupor, we just love. Köpte sådanna till Lina förut, och har velat ha egna ever since.
Nu har vi dom. Samlar ju även på lite finare whine glasses från Orrefors men det är inte direkt några glas jag vill dra fram till vardags eller på förkrök.
Hittade även våra shotsglas... Enkelt och snyggt.
Och dom är smidiga att dricka ur. *Provat på Sjuan ett x antal ggr ;)*
Så det vart ju alla tiders det.
Just det, gled in på August och fyndade ett par till Adajdas pjucker.

image58
Skor får man ALDRIG för mkt. av..






Nu sitter jag och väntar på krubb...
Ännu en omgång julmat. Nej nu ska jag inte överdriva och få det att låta som att jag tvingats i julmaten så.
Absulut inte. Den här veckan har vi kört rättså vanlig mat.
Revbensspäll nån gång, men det ser jag mest som kött och inte jul.
Och ikväll blir det inte heller den traditionella julbuffen.
Nix ikväll blire lutfisk.
'-Uäck, stackars'
Nix, jag och syrris gillar actually lutfisk, med vit sås och kokt potatis.
Nog för att det också hör det något tradioenellt, lite mer old meen.
Det har vi lärt oss :D
Kanske skulle fördriva väntan med lite Hajar som hajar..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0