Vart tog den sköna gamla klubben vägeen?!

Nu måste jag bara tjata lite om det.
Jag GÅRPeople.
Det är inte så tokigt enligt mig.
Jag älskade ju Seven som låg där tidigare och faktum är ju att det inte är så stor skillnad.
De är väl det som är det lite tokiga.
- Men ärligt!
Den nya klubben skulle ju typ stå för allt annat än sjuan gjort väl, och allt sjuan stått för skulle väl typ glömmas?
Personal som förknippades med all times skulle väl gå...
Lät man inte en välkänd DJ gå för att just den biten med shlager och gamla goda dängor skulle strykas?
(Dock infördes en helkväll med bara sån musik och samma DJ ganska snart..)
Sist jag var där, på Midsommarafton så var endast ett golv öppet (Så länge jag var där iaf)
Där seplades då inte en enda sång som inte var just shlager eller en gammal goding..
Så där vart det ju lixom mest hopp, fulla, glada människor som känner nostalgin till låtarna.
Inget fel med det, jag var en som alltid hoppade till låtarna, och kan fortfarande vara om jag är lite glad i hatten.
Men går man ut och är sugen på att DANSA så vill man inte höra båda Linda Bentzings låtar..
Eller Grease eller Cher - Is it in his kiss...
Så då valde man ju bara dom gästerna... Vilket väl inte riktigt var tanken från början?
Att lokalen sedan var inredd som sommarklubben var på Seven skulle väl inte heller höra till det nya och fräsha eller?
Och passade sig verkligen utklädnad på krogen?
För nu återupptas ju varenda tema tycks det..
Army temat har då varit...
Western har körts igen och nu är tom. Pimp & Hoes på gång..
Missförstå mig rätt, jag älskade temafredagarna och klädde meer än gjärna ut mig.
På seven...
Varför kunde inte den klubbben fått vara orörd bara.
Varför sträva efter att göra dom få krogar vi har i stan, helt lika.
För jag uppfattade de då iaf. som att man ville få bort dom lite yngre som gjärna klädde sig (klädde oss?) i mini-clothes och hoppade till Kobojsarna och få dit åtminstonde några av den lite 'higher-class' som skulle sitta i sofforna och dricka snygg-dricka.. Och kanske bli ett allternative till Birger Jarl och Svenssons.
Meen.. Nu kan man ju iaf. välja igen.
Vill man hoppa till shlager så tar man People & vill man dansa till ny, fräsh musik så tar man Bj..
- Right?!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0