Glad påååsk!

Morniiing.
Torsdag. Det är Skärtorsdaag :D
Dagen då alla barn klär ut sig till påsk-kärringar.
Och våran söta Wilmis vill gå påskkärring med oss, mig & Syrris..

'' Men mamma jag ska gå påskärring med Kajsa & Kristina.. Men jag skaaa det ''
Så sööt, hon frågade mig i Torsdags om vi kunde gå tillsammans.
'' Ni är mina bästaste '' sa hon.
'' Vilka är din bästis ? ''  frågade hon mig då..
'' Det är du, du är min bästa ''
'' Va? Jag & Viktor '' frågade hon då.
'' Aa '' sa jag.
Wilmis skiner upp som en sol och skriker '' Yes!! ''
Åh hon ÄR min favvis-tjej, utan tvekan.

På jobbet bjuder vi våra kunder på godis.
Hoppas det kan spricka upp lite under dagen, nu är det as-grått.

Det var en skit lång natt för mig.
Jag sov skit bra och drömde as härliga drömmar.
Som jag väcktes ur!
Av något som åkte i golvet, det lät antingen som att något glas-aktigt åkte i golvet,
eller som att något åkte ner och slog i handfatet.
Jag är inte särskillt mörkrädd och har inte haft så stora problem med att bo själv.
Men ibland..
Så kan man höra nåt, som man inbillar sig var mkt. värre.
Jag kunde bara inte begripa vad som kunde trillat ner i mitt handfat, som åkte ner bara av sig självt.
Så där låg jag knäpp-tyst, blixtstilla.. Skiiit länge och ba glodde och lyssnade.
Imorse när jag vaknade så såg jag att det var mina ljushållare som sitter uppe med sugproppar inne på toaletten.
Det borde jag förstått och insett att det inte stod nån där och väntade på att smyga fram och skada mig... Hum.

Igår fick vi påskägg på jobbet också.
M M M.


Glaaad påsk!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Snart behöver du aldrig ligga sjelv och glo sirran ;)

2009-04-09 @ 09:01:59
URL: http://kaajsakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0