''Förvandla mitt hår till en dröperuk''

Även idag så ville jag ge mig själv lite volym uppepå huvudet.
Så då gjorde jag det.
Det tog skit lång tid, Jag hade hunnit göra typ halva halva håret, sen ringde Jossi så jag fick ett fett avbrott.
Annars går det ganska fort.
Jag försökte vara ordentlig efter att ha kollat på introduktions-dvdn imorse om hur man gör.
Till helgen ska jag förvandla mitt hår till en drömperuk...
- Det ni :D




1. Nytvättat hår, handukstorka det.
2. I videon så rekomenderade dom att ha i nån stylingprodukt, gjärna med värmeskydd.
Jag använde mousse.
3. Föna håret helt torrt.
4. Mitt hår behöver iaf. plattas då jag har något som kallas.. Självfall haha
5. Tupera håret. ta en sektion i taget.
6. Håll volymaster över det tuperade håret längst in vid hårfästet nån sek.
För extra volym på långt hår - arbeta dig neråt över hårslingan med tången jätte snabbt.
7. Kamma slutligen igenom hela håret ... Galet bra redskap :))



Kommentarer
Postat av: Kajsa

stört bra resultat..

2009-01-20 @ 14:23:45
URL: http://kaajskarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0