Hårguide

På begäran av Mickis  (Kul att du hittat hit :)) så slängde jag ihop en liten 'guide' för hur jag får mitt Barbie hår ;-)
Det är ju så löjligt enkelt så det vart inte särskillt många steg eller så..
Som sagt lögligt enkelt.
 Jag använder bara plattången faktist.
Trots att jag nyss köpt en ny locktång, typ en 40 mm..
Men det går bra med en plattång också.
Istället för att hålla tången helt rakt så vinklar man den bara, som man gör i slutet av hårslingan ibland för att få till en fin böj.
Vinkla tången från början och dra den över hårslingan.
Ju saktare man drar ju mer form tar slingan.

TIPS :D
Blås igenom håret snabbt med kall luft för fixering.
Varm luft formar, kall luft fixerar.

Men lite vanligt spray duger bra det med.




Kommentarer
Postat av: Jennie

Måste testa det där med min plattång ! :) Jag har den från Babyliss 'Wet & Dry', men den borde ju också funka ?

2009-01-29 @ 22:51:19
URL: http://jenniemartenssonahonen.blogg.se/
Postat av: Mickis

Hej igen Tjejen! Tack såååå mkt, de var verkligen super bra guide ska prova med min gama plattång, dock saknar jag "Barbie" längden på håret;). Hoppas du får en fin helg.KRAM

2009-01-30 @ 00:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0