Sista dagen på den här veckan

Söndag, som Söndag brukar vara.
Jag har haft storstädning, bla. städat ut julen.
Inte för att jag hade så galet mkt. jul här men.. Det som fanns är nu borta.
Skit skönt.

Det är ju lite så att jag är less på den här lägenheten.
Jag är trött på hur det sur ut, på mina möbler, på instängdheten, på mina blommor som torkar osv.
Detta gör att jag inte orkar bry mig, jag slarvar med blomvattningen när dom börjat skrumpna, jag orkar inte dampa över fläckarna jag skapar i soffan.
Jag blir irriterad över sladdarna som aldrig spikats längs lister och bara ligger och ser jävliga ut.
Pallar heller inte fixa det nu, när jag bara vill ha en ny lägnhet.
Stör mig på mina gardiner här inne som är för långa och som jag aldrig fixade...
Orkar jag inte heller fixa nu.

Men trots detta så tog jag mig i kragen och fixade idag.
För jag är ju pedantisk av mig och hatar att ah de stökigt.
Så jag kastade mina döda blommor, dammsög noga, flyttade om med de kvarvarnade blommorna jag har.
Snyggade till, fräshade till.
Bäddade rent i sängen.
Bytte matta i köket...
Allt vart bätre, nu står det bara en del i halllen som ska ner i källaren.
Jag tar det innan jag drar ner på stan sen.
Vi ska ha fotografering på jobbet :D
Wihaaa..

Sen ska jag hem och hämta lite grejjer och cykla till Mamii.
Det bjuds på chili con carne, fett sugen på det också.
Jag har inte ätit nåt idag, hittar inget jag är sugen på.

Nu äter jag lite pepparkakor och choklad cookies.
Allt har jag gjort sjeelv :D

Det är så skönt att det är städat...

Kommentarer
Postat av: julia

Hur stor är din lägenhet? :) / Nyfiken läsare :P

2009-01-13 @ 16:36:06
Postat av: Kristina

Det är en etta på 38-39 kvm.

Stort kök och en vägg som delar av mitt rum, så sängen är avskilld lixom :D Jag har en mapp med lite pix så man får lite feeling :D

2009-01-13 @ 22:35:47
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0