Fröken Candiiie

Okey.. En liten dagsrapport.
Jobbade mellan 9.00 - 19.00.
Så nu är jag stendöd.. Almost.

En dag då jag undrat om halva Ryssland (?) varit i Uppsala.
Nu ska jag inte dra alla Ryssar över en kam.
Men idag måste're fan ha vart nån turistbuss som kört hit dom.
Så kommer dom in och ställer sig framför en och säger nåt på sitt språk.
Man svarar på engelska.
- I dont understand, Can't you speak english?
Dom upprepar sin skit.. Inte på engelska iaf.
Och kollar på mig som om man vore ett ufo och inte fattade va dom sa..
Som ATT vi skulle dra till Ryssland eller NÅT annat land och snacka svenska med folk.
(Undantag charterställen)
Fan less man blir.
Tränger sig i kön, ska betala med euro
(Sverige har inte gått över till euro än, något man boorde kolla innan man drar på vejctaion i ett annat land..)
Och dom var inne på Holmlunds heela dagen idag...
Småpojkarna går med pälsar runt halsen...

Nu ska jag chilla.
Har ätit tomat/basilika soppa.
Jag har en liten candi-bag så nu skaäre mysas.
Trevlig kväääll hörrni!!

Kommentarer
Postat av: A

va roligt för jag jobbar i city och har också tänkt på alla ryssar som invaderat stan idag :)

2009-01-07 @ 21:31:01
Postat av: M

samma här.. haha

2009-01-07 @ 22:06:31
Postat av: Kristina

Haha ah visst är det..

Skit irriterande

2009-01-08 @ 09:38:35
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/
Postat av: ann

det är väl inte så himla lätt för dem som faktiskt inte får lära sig engelska i skolan?! vi är otroligt lyckligt lottade här i sverige som får så mycket "gratis"! lätt att glömma det som är så självklart för oss... å förresten så är det faktiskt väldigt många butiker som tar emot euro, trots att det inte är "vår" valuta än, så det var inte helt galet av dem att fråga om det. och nej.. jag är inte ryska själv ;)

2009-01-08 @ 22:10:14
Postat av: Kristina

Sv Ann:

Okey okey, jag medger att vissa ord kanske var hårda.

Men det är fortfarande lika irriterande när dom trängs och faktist inte beter sig så att andra kunder även dom blir irriterade.

Det finns sjukt många oilka sorters 'kunder' och fler än ryssar som kan irritera mig, som service männsika ska man lära sig läsa av olika beteenden och behov och sköta sitt jobb, Jag är aldrig otrevlig på mitt jobb men igår vart jag irriterad mer än 2 ggr..

Därav mina aggressioner här :))

2009-01-08 @ 22:54:28
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0