Ny-opererad tjej

Jag hade helt glömt bort min tandläkartid i vanlig odning.
Fick som tur var påminnelse-sms igår.

10.20 var jag där och anmälde mig i receptionen.
Visdomstanden skulle ut!
Kommer in i ett rum fyllt av tandläkare..
'' Oboy '' tänkte jag..
Det kändes verkligen som operation.
Jag blev övertäckt med ett grönt skynke med ett hål för halva ansiktet.
Det är så obehagligt med alla grejer och fingarar som ska vara i munnen.
Fick kräk-reflexer hela tiden..
Det enda man ser är fyra par tandläkarögon bakom plexiglasskärmar över ansiktet, munskydd, hårskydd och rockar och jag vet inte allt va'rom hade på sig.

Nu är den borta iaf och jag väntar på att bedömvninegn ska släppa :((
Har inte kunnat ta alvedon än eftersom att jag ite får dricka nåt.
Som rutinerad treo-brukare tog jag dock en brusis i förebyggande innan jag stack iväg imorse :))
Det blöder fortfarande ganska kragtigt...

Blodad tand haha...
I och med att jag blev rekomenderad att inte jobba idag så vart det ledigt även idag med syster.
Känns skönt..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0