Julig dag hemma

Heej bloggen.
Nu känns det som jag har 1000 saker att skriva om här såå.
Det kommer väl resultera i att jag bara knappar några få ord om varje grejj för att inte bli så långrandig.
Vi  får se..

Igår vare Söndag.
Och det var adventsfika hos mamma.
Först glögg och sen vanligt jul-fika..
Wilma hade dragit fram alla våra Barbie-grejjer.
Eller nästan allt... Hon kom snart och tog mig i handen och talade om att 2 lådor stod kvar.
Såå vi gick och hämtade dom också :D
Hon älskar Barbies precis lika mkt. som jag & Kajsa gjorde.
Vi har sparat allt och det är fortfarande roligt att sätta på dom deras orginalkläder och visa och så.
Och leka såklart  ;-) Det kommer man inte undan :D

Sen handlade jag med mig pepparkaksdeg och glögg hem.
Orkade dock inte sätta på mig förklädet och baka igår.
Men idaag :D

Syster kom hit.
Vi frostade av min frys :D
Mamii har sagt åt mig att göra det eftersom att den drar mer el när den är frostig.
Och min elräkning har vart irriterande hög faktist.
Jag som är heel noga med att släcka lampor och så.
Har sån här skarvsladd med strömbytare så att Tv och sånt inte står och lyser på stan-by ens under natten och på dagaran när jag inte är hemma.
Ändå får JAG typ 200 spänn högre el än Syrris, trots att dom bor större och tom. har tvättmaskin som dom fan kör varje dag...
Det är irriterande, samma elbolag och allt.
Men men..

När hon hade dragit så satte jag igång julstöket igen.
Kokade knäck, satte på värsta härliga julmusiken högt och härligt.
Kokade mig lite glögg och bakade pepparkakor.
Hade köpt hem julmust, så nä jag blev lite mer törstig sen så läskade jag mig med det...
Åh va mysigt och bra jag hade're...

Sen åt jag lite julmat medans jag kollade på Färjan.
Faan va tråkigt att de va sista.
Hoppas de kommer tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0