Varma vackra ...

Varma vackra dag som döptes Söndag!

Tänkte ju gått upp tidigt imorse men det gick bara inte.
11.15 var  jag tvungen att pallra mig upp för jag kände hur soltimmarna började närma sig.
Kilade ner på gården och slängde ut filten nere på gräsmattan.
Galet varmt + att det typ är helt vindstilla där nere..
Nya sånger på mp3.n underlättade avsevärt.

Dagen THUMBS DOOOWN.
Jag ska vända på mig och får syn på ett djur som nu också ligger och solar sig på samma gräsmatta som jag ligger på..
En stor hund. Den bara låg där och glodde.
Först såg jag inte ens om den var bunden.
När hade den kommit dit, tänkte jag.
Sen ser jag det där vita lååånga långa kopplet som säger till mig så här:
- Ja, jag är tillräckligt långt, så om han vill kan han traska över och lägga sig på din filt och gosa.
Tack granne,
tänkte jag då.
Såå, det tog en deel energi, att ligga och bevaka detta stora djur.
Det gick iaf. bra till slut och jag vart ensam nere på gården igen :)))

Sen kom min underbara mamii hem till mig.
Och inte kom hon tomhänt heller!
Världens godaste muffins hade hon med sig, med tre lager NOBLESSE i!
- Ja, jag har redan smakat! Too die for!
Så fick jag melon, en tidning, bröd och lite porslin.
Vilken mamma va!
- Tusen taack!

Nu vet jag inte precis vad jag ska göra, det är för varmt för dagens power-walk fortfarande,
så den får jag spara på till kvällen..
Carolina is not home..
Syrris is working her ass off på Holmis.
JAG sitter här och har hittils haft världens vackraste dag.
*MINUS one dog.. A big dog.*

Nej en till muffins och lite tidning kanske..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0