Transa? Så trööttt

Tjejsnack?
Skitsnack?
Jag är så tröööött på det!
Det är det värsta tjejer kan göra.
Ibland kan man förhoppningsvis bara skita i de, rycka på axlarna och låta det rinna av.
Ibland gör det ont, man blir ledsen och förundrad när någon man trodde var en vän tydligen inte var det?
Och tydligen inte tyckte så bra om dig som man kanske trott?
Som man kankse blivit lurad? till att tro...
Oftaskt kommer orden fram, oftast vet man vart man kan snacka och veta att det stannar och vart man ska passa sig för att öppna käften....
Tydligen inte alla och inte alltid.

Eller är saker ibland just menade att komma fram,
vill man med orden nå fram till den man pratat om för att, inte vet jag,
få denna att må dåligt?
- Bli ledsen, ändra på sig, på sitt utseende, på sitt sätt?
Ändra på den man faktist ÄR?
Att prata om saker som skett för en lång tid sedan.
Varför göra det nu?
Har dessa saker legat och grott och STÖRT ? i flera år och nu plötsligt puttrar upp och bara måste ut?
Vissa saker som inte ens kan stå för mig som person, som handlar om min familj eller annat, att prata om sådanna saker kan man enbart göra av den enkla och elaka anledningen att försöka få mig att framstå i dålig dager.
Som en inte perfekt människa.
- Va faaaan ska man öppna käften då för?
Har man inget bättre för sig då?
Då kan man omöjligt vara en bättre människa själv, och kankse är det just därför man då i ett desperat försök försöker få andra att framstå i dålig dager...
Så att den man pratar med, och andra som i sin tur kankse kan få höra, kan tro och luras att tro att den människan skulle vara lite bättre....

Jag blir trött...
Jag blir trött och ledsen.
Jag blir trött, ledsen och besviken
.
I samma stund man öppnar munnen så fölorar man den ' vännen ' man talar illa om.
Det förtroendet försvinner i samma sekund som orden dansar ur munnen på dig.
Jag kankse kan förlåta, strunta i och gå vidare.
Men jag kommer alltid veta.
Kommer alltid tänka på det när du träffar min family, kommer alltid tänka på det innan jag anförtror dig något.
Jag kommer alltid behöva tänka.. 'Kan jag säga det här till henne...'
(Jaaa det är ALLTIIID en hon)

Jag som hade fotat all min fina shopping ikväll och skulle visa.
Jag hade tänkt på det hela dagen.
Jag satt här och fixade med bilderna...
Nu vill jag inte det längre, jag tröttnade.
Jag hann inte ikväll.

Pga. vad?
Pga av skitsnack.

Sånna där grejjer snackar man bara om, om man är riktigt less på personen (mig).
Om man stör sig, är irriterad på mig, på något jag gjort, på hur jag är.
Nästa gång....
Tänk på det här inlägget då, att jag skrev att det fick mig att må dåligt.
Tänk på det och säg det inte högt.
Prata med mig då om vad som stör dig, för om inget stör dig så tänker du nog inte tanken...
Nästa gång.
För det är jobbigt varje gång, att höra att en vän pratat illa.
Det är aldrig kul, mig berör det iaf.
Gjorde det inte det, så skulle jag inte bry mig
Då vore det någon JAG inte brydde mig om.
Någon jag inte såg som min vän.

Vissa vill se mig som en transa i fejset.
Säg det nästa gång, istället för att säga ' Snygging'.
Säg transa.
Att få höra ord om en snål familj?
Va fan äre frågan om?!
Då har man fan gått för långt, då vill jag inte höra mer.
Då vill man bara snaacka skit.
Skulle jag säga det till min family?
Vill du det?
Vill DU stå för det om jag säger att du tycker det?

Jag skulle INTE bo här utan min family, men de är väl så jävla snåla iaf.
Fan va besviken jag är....





- Good night...

Kommentarer
Postat av: Serri

Men gummis då!!!



Vad är det för en som säger så dumma saker, tänk på alla som säger snälla saker istället, de är många många fler ;)



Jag har också blivit kallad transa...hahha... vad är det för fel på transor egentligen!? I like :)



Strunt i henne, ja och jag håller verkligen med! Det är ALLTID en hon!



Puss & Kram till lilla prinsessan ;)



2009-08-06 @ 23:45:46
URL: http://serritimes.blogspot.com
Postat av: Kristina

Tack serii, du är så fin :))

Ja jag lyssnar så mkt. hellre på dina ord <3



Hoppas allt är bra med dig, måste se snart.

Puss & Kram

2009-08-07 @ 08:16:08
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/
Postat av: Mickis

Kristina, usch, suck vad tungt!:( Va inte ledsen! Det e hennes förlust.

jag såg framemot att få se lite shoppingsbilder. Men förstår att du tappade lusten, tur att du har en fin syster att krama om en kväll som denna!

Ta hand om dig,kram

2009-08-07 @ 21:39:48
URL: http://roxenmo.se
Postat av: emma

hejhej:)

har en tävling på min blogg just nu där första priset är att bli länkad tom 1 januari 2010;)

läs mer här:

http://askerkling.blogg.se/2009/august/veckans-blogg.html#comment



Ps. Följa varann via bloglovin?:D

2009-08-07 @ 22:13:26
URL: http://askerkling.blogg.se/
Postat av: Anonym

du e en jätte fin och härligt tjej de har du varit sen du va liten och på den tiden vi lekte me varandra :)Ni är två härliga tvillingar :)



brukar vara inne och gotta mig i era trevliga bloggar, tack för trevlig läsning och snygga bilder :)



stor kram från Lovisa :)

2009-08-08 @ 13:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0