A few buns that shouldnt be in/on my belly...

Morniing, morniing.
Ahh va trött jag var imorse..
Jag bah sov och sov och sov.
Gick upp och slängde in två chokladbullar jag fick av Mamii igår i ugnen.
Det är vanliga bullar fast med ett lager cholad i.
- Gudoomliga! Sent from heaven.
Så det vart fruliis lixom..

Jag känner nog lite då och då att jag inte är vidare hälsosam av mig just nu.
Tränar eller går inte ett skvatt och äter precis vad jag vill och är sugen på.
Och ändå drömmer jag om sommaren när jag säger till mig själv att jag vill bara skit smal.
Fit som fan..
Men det känns för tidigt att börja nu, jag vet ju med mig att jag inte kommer kunna köra stenhårt ändå fram till sommaren om jag börjar nu.
Jag kommer förmodligen lessna.
Det känns för långt bort för mig.
Jag har inte motivationen tror jag.

Jag väntar nog tills all is och snö smölt undan och fröken Vår torkat upp våra vägar.
Då ska jag sätta igång med powerwalks främst.
Köra stenhårda dieter.. (Det är nåt jag tror jag har lätt för, att äta mindre eller låta bli att äta)
Hur dåligt det än är, jag VET givitvis att det vore mkt. sundare att träna istället och äta mer och nyttigare för att bygga upp en muskulös kropp...
Men minimerad kost och galet mt. power-walks...
Det är så jag tänker bli av med några extrakilon.

Så än så länge är det okey med bull-frukostar haha :D


Kommentarer
Postat av: M

Snälla, snälla.. Don't even start doing that! Det är inte rätt någonstans att köra stenhård diet. Ingenstans. Tro mig, jag vet! Ät mer nyttig mat så kommer det naturligt. Gör allt som en övergång, börja inte med någonting till 120%, då håller det inte i längden iaf. Och du har skitsnygg kropp nu, vad menas med att "vara skitsmal" till sommaren?!

2009-02-16 @ 13:36:41
Postat av: Kristina

Nej jag vet... Jag borde vara stark och äta rätt och träna, men ibland känns det som en lättare väg bara, men jag vet att det är idiotiskt.

Jag tog faktis nyss en power-walk och ska starxt ställa iordning en riktig middag faktist.

Tack för de orden, det hjälper.

Och jag borde förstå att det låter fel och sriva 'skitmsal' jag vill inte se anorektisk ut...

Äter jag & tränar rätt så ska de nog gå vägen till en sunt smal kropp.

Tack M!! :))

2009-02-16 @ 16:53:12
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/
Postat av: M

Vad glad jag blir att läsa ditt svar.. Jag vet att det känns som en lättare väg. As I said, tro mig, jag vet. För mig slutade allt i ätstörningar... Inte alls för att det behöver bli så för dig men se upp.. Lycka till med allt :)

2009-02-16 @ 21:54:47
Postat av: Kristina

Åh nej, jag hoppas du lyckades ta dig ur dom :/

Inte så kul att läsa när andra skriver som jag skrev då förstår jag.

Men som sagt, jag ska försöka vara stark :)

Hoppas du mår bra idag :))

2009-02-16 @ 22:18:46
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/
Postat av: M

Jag jobbar på det och mår bättre och bättre :) Jag blir så ledsen när andra säger/ skriver som du gjorde. Det är liksom inte värt. Det slår tillbaka sen iaf.. På något sätt. Så nu du, nu har jag ögonen på dig! Hehe, nej då :) Gör så som du känner att du mår bäst av.. Kram!

2009-02-17 @ 22:22:49
Postat av: Kristina

Ja jag förstår verkligen det, och skäms på mig som skrev så lixom.

Jo jag ska faktist försöka gå den starka, nyttiga vägen.. Så banna mig om jag verkar försöka fuska, det får du gjärna gära :))

Kram Kran

2009-02-17 @ 22:35:28
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0