Sjön suger...

Okej, räkorna är skalade, dippen är blandad.
Chips & Crostini-påsarna är öppnade, jag har dom bredvid mig i soffan.
Jag rörde upp guaccamolen från igår och den var ju minst lika god idag.
Så nu är det fest.

Jag kollar på SJÖN SUGER.
Matprogram i den svenska skärgården med Joha n Ulvesson & ... (Så tappade jag namnet..)
Men ja, dom lagar mest husmansmat, sommarmat.
Mkt sill och så.
Nu gjorde de nyss en lätt lunch som jag vart skiiiit sugen på.

Ansjovislunch
Kokt potatis (Undrar om den inte var kall till och med, lockade mig även om den var kall..)
Ansjovis, hackad rödlök, hackad dill, hackat ägg och brynt smör över...
M M M sånt där gillar jag...
Så lätt och så svenskt och så somrigt.

Det är ett skönt prpgram, jag har sett rätt så många avsnitt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0