Min träning! Från start haha

Jag vart så glad över dom positiva kommentarerna jag fått ang. min träningsgrej med The body pix :D
Och fick en fråga om hur jag tränar & hur ofta.
Som jag sagt tidigare så svarar jag hemst gjärna på era frågor om ni har några så here we go :D

Jag vet inte hur roligt mitt svar blir men...

.Vi började träna för drygt ett år sedan.
Det vart som mitt & Systers nyårslöfte, så vi skaffade års-kort på Nautilus.
Innan det här hade de gått år utan vi rört på oss överhuvud taget, mer än vardagsmotion.
När vi slutade med fotbollen så började vi lixom inte med något annat, och fortsatte inte alls med löpning eller konditionsträninge heller.
Men vi var nog hyfsade med träningen där under förra våren..
Hyfsade iaf.
Jag började med joggingturer, och närmare våren så satte vi igång med Power-walks, båda två.
Det var nog det som gav mest resultat.
Jag märkte tydliga resultat på både magen och ben faktist.
Men under sommarn hade vi sommarlov haha.
Fett sommarlov :P

Jag har nog aldrig blivit ''ett med gymmet.''
Vi har sagt det mångaa ggr.
Att ''Nu kör vi, minst 2 ggr i veckan''. Just den veckan kankse man var där 3-4 ggr..
Och kankse någon vecka efter det, men sen dog det haha.

Men när jag gymmar så har jag ett protokoll där jag fyller i och kan följa min utveckling.
Ca. 6-7 arm-maskiner tror jag, 2 ben-maskiner och ca 3-4 för mage & rygg.
Vi brukar köra alla armövningar, för det är så många och känns som minst halva träningen
Situps-maskinen är skiit jobbig så den hoppar vi nästan alltid haha.
Men korsryggen är också skön och man får nästan ta igen sig där, så den är med obligatorisk.
Och som sagt, benmaskinerna är faktist roliga så de brukar jag också försöka köra.
Men det blir som ni ser i princip bara ben + arm träning.
+ EN ryggmaskin haha.

Vi värmer alltid upp på cykel eller löpband.
Är vi inne i en satsig fas så kan vi köra ett tufft 15-minuters pass på cykeln efter gym för att vi hört att det ska vara lätt att bränna kalorier efter styrketräning...
Och i höstas kunde jag köra hårt på bandet en hel timme för att slippa ge mig ut på power-walk i dåligt väder.
Men jag har aldrig kört pass, förutom ETT yoga-pass en gång som jag visserligen gillade men...

Annars är det pretty much it.
Inte särsillt avancerat alltså.
Första gången på gymmet så var en instruktör med och lade upp ett träningsprogram åt mig.
Där man kör igenom hela kroppen.
Men sen har vi själva lagt till massa arm.övningar då vi kände ett starkt behov av det haha ;-)
Och som sagt nästan strukit magen haha.
Men träning ska kännas roligt, så gott det går iaf.
Och trivs man inte med vissa maskiner, så ledsnar man bara och ger inte järnet och då kan man lika gjärna hoppa över den eller byta ut den och försöka träna denna muskelgrupp på annat sätt.
Så tycker jag iaf ;D

Nu dampar vissa säkert när dom läser här och tycker jag kankse gör fel hoho.
Men det får man gjärna säga då, och ge mig bättre tips lixom :))
Hoppas något framgick av detta :D



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Armen är hudge haha på ett jäkligt positvit sätt :P

2009-02-18 @ 09:45:30
URL: http://kaajsakarlsson.blogg.se/
Postat av: moa

roligt att du svara på hur du tränade :) om man ändå själv kunde vara lika duktig och börja:)

2009-02-18 @ 19:51:59
URL: http://moahelmersson.blogg.se/
Postat av: Kristina

Va kul att det uppskattades :) Men jag känner mig inte heller särskillt duktig för närvarande.

Det känns för långt till sommarn lixom ;)

2009-02-18 @ 19:59:34
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/
Postat av: G

Det ser bra ut:P

2010-02-15 @ 20:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0