Min hår-story

Svaaar till fina mamman Mickis :D
Fick en fråga om mitt löshår, vad det kostar och var det kommer ifrån.
Det är så kul med frågor, jag svarar såå gjärna :D

Mina extensions kommer från Tajmahal.
Dom har både en butik i Stockholm men finns även på nätet.
Här  Tajmahal
De har ett mycket större utbud på plats i butiken men det finns en del att välja på även på nätet.
Jag beställde mitt senaste hår via hemsidan, smidigt.
Priserna varierar beronde på om man ska ha äkta eller syntetshår.
Jag rekomnderar verklien äkta, jag prövade syntet och klarade bara av det några veckor, fick SPADER.

Det finns ju även olika längder, och slingat hår kostar mer.
Nu har jag en längd på 41 cm som kostade 450 :-
Det finns längder från 31 cm som ligger på ca. 400 :- & upp till 66 cm som kostar ca. 980 :-
Tajmahal erbjuder även så kallade 'Clip-on-set' där man köper ett kit med färdiga slingor som redan sitter fast på clips.
Remy-hår finns också, det finaste hår man kan ha, hårstråna ligger alltid åt samma håll eller vare är?
Inte stenkoll på det då jag aldrig haft det..
Ja, det är extra bra hår iaf, men det kostar såklart extra.
Ska man limma håret eller sätta i det permanent på något sätt så gör man nog det med fördel om man har Remy hår.
Har man bara clips som jag så går det jätte bra med vanligt äkta hår.

Jag har haft löshår i snart två år tror jag.
Testade det första gången i trean på gymnasiet.
Älskade det såklart och var fast :))

Fler frågor, fråga på bara :))
Men jag tror jag fick med det viktiga där.

Jag lånade lite bilder från fejjan bara för att det går fortare så..
(Måånga minnen...)

Första hårförlängningen var jag mörkhårig, mörkbrunt men inte svart.
Jag gillade're..





Vi förändrade oss likadant jag & Syrris.
Vi gillade alltid håret bäst när var det var nyfärgat och mörk mörk brunt.
Till sist körde vi svart.






När jag sen kom på att jag ville bli ljusare (Aldrig blond OBS!)
Så fick jag vara utan löshår ett tag.
Det är drygt ett år sedan jag började ljusa upp det.
Jag gick till frissan och lade i slingor.
Sedan började blekningarna och slingningen hemma.
Det gick ganska fort och jag vart rätt ljus snart.
Men då hade jag ju såklart blekt sönder håret.
Eter sista färgningen var håret som tuggummi i topparna och jag fick klippa av mig en braa bit.
Dagen efter (Lördag) Håret var skit kort, jag drog upp det i en knut.
Men det var fest planerade för kväälen, Fridi fyllde år och skulle ha kalas.
- Aldrig knut på Party tänkte jag.
Slutade tidigt på jobbet och drog med mig Carolina på impulsfärd till Stockholm och köpte nytt hår som passade perfekt.
Sedan dess har jag ljusat upp både mitt egna och det löshåret gradvis.


En hårfärg jag låg på ganska länge...



Så hade jag Barbie-håret några veckor...
Actually... I fucking loved it...




Och här är vi idag :)))
Det gillar jag också... Förändring lär ske härifrån också.




Det var min Hår-story :D
Och därmed säger jag godnatt till er..
Sov gott sötaa!

Kommentarer
Postat av: Mickis

Tack söta Kristina!! Natti natti

2009-02-12 @ 23:48:47
Postat av: Emma

kör du med clips? något bra tips på att få det att sitta en hel dag isåfall? ; )

2009-02-13 @ 02:21:15
Postat av: Kristina

Varsågood Mickiis :D



Emma, tupera håret vid rötterna lite lätt iaf.

Behöver inte tupera hela håret men just där du sätter spännena, då sätter dom sig bättre.

Glider inte lika lätt ur en 'tova' :))

2009-02-13 @ 08:27:06
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/
Postat av: Emma Karlsson

Är det verkligen meningen att du ska ha rosa slingor ?? Känns lite som lågstadiet i skolan..

2009-02-13 @ 15:16:49
Postat av: Kristina

Emma, nej de skulle vara knallröda vilket de flesta är men sen kladdade jag lite och därav vissa mindre röda slingor.

Jag tycker dock inte dom är riktigt rosa.

2009-02-13 @ 18:13:59
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack för svaret om clipsen. Tycker att ditt hår är fint ; ) Ha en bra helg, du verkar vara en himla go tjej!

2009-02-13 @ 20:41:49
Postat av: Kristina

Tack % Varsågod Emma, hoppas det hjälpte dig.

Ja alla kan inte gilla allas hår & looks ;)

Va gulligt sagt, vad glad jag blir :))

2009-02-14 @ 00:21:06
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0