Vi jobbade för att kunna shoppa

Morrn Morrn :D
Idag äre Onsdag.. Vi går mot helg & Löning redan idag.
Har precis betalat räkningar och kollar barnkanalen nu.

Jag har ätiti en stadig frukost - som vanligt :))
Idag vart det en omelett & 2 mäcks med falukorv på :D
M m m.. Det gäller att börja dagen bra haha!

Idag ska jag se till att vara nere på stan senast.. 11.00
Jag börjar 12.00
Och först skare provas & shoppas... Åhhh!
Idag börjande sparandet också.
Det känns skönt..
Ibland kan man ångra att vi inte började med att spara redan från början lixom.
Asså från att vi började tjäna pengar...
Då hade jag haft nu kan jag säga.
När jag skaffar kids så ska jag verkligen se till att dom sätter undan...
Dom kommer alltiiid att behöva dom bättre när det är dax för flytt, körkort osv..

Men men NU har jag iaf. också börjat.
Men man kan bara inse hur mkt. skit man lagt pengarna på.
När man bodde hemma och bara extrajobbade.
Asså vi gick på stan den 25e och handlade upp i princip hela lönen.
Man behövde inte pengar till nåt annat ju.
Inget hemma kostade ju.
Nog för att Mamssi & Papssi tyckte det var dumt, men dom kunde ju inte TVINGA oss..
Vi vart alltid lika sura & arga..
För '' Vi jobbade för att kunna shoppa '' sa vi...
Haha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0