Jag längtar efter min lunch..

Nu på morgonen fick jag nyss sätta mig och betala en inkasso-räkning.
Skit irriterande.
En räkning på hemtelefånen som jag tydligen inte betalat?
Jag hämtade genast min pärm där jag sätter in alla viktiga papper och fakturor osv.
Letade upp tele2 räkningen som jag skippat betala.
Det var så konstigt bara att den inte var betald.
För jag hade fått en påminnelse tom. på just den.
Jag kommer så väl ihåg det, för påminnelsen kom FÖRE den första fakturan.
Nåt knas vare lixom.
Och jag var säker på att betalat den direkt, och sen satt in den i pärmen..
Men tydligen så hade jag inte betalt den, och nu hade den gått till Inkasso & dubblats.
Det var det som sög, så onödigt.

Snabb att betala DEN annars gåre ju typ till kronofogden och man kan glömma lån osv..
Jag ska skicka in min blankett om autogiro till Tele2 IDAG.
Skönt att slippa två räkningar att betala, internet & telefån.
Plus att man slipper fakturakostnad på typ 20-30 spänn i månaden...
Och man slipper Inkassobrev haha...

Nu längtar efter min lunch.


Kommentarer
Postat av: Sara

Tele2 suger på det där med att skicka ut sina räkningar i tid. Jag har också fått påminnelse innan jag ens fått fakturan. Så gick det till inkasso och allt blev helt plötsligt dubbelt så dyrt. Sjukt irriterande.

2009-03-10 @ 15:22:54
URL: http://metrobloggen.se/brus
Postat av: Kristina

Ah visst är det.

Syster har fått ringa för att ens få fakturan ett flertal ggr...

Jag ska fixa autogiro så man slipper tänka på de.

2009-03-10 @ 19:43:12
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/
Postat av: Linn

Såklart är man här och läser.

Men måste säga att någonting är skumt.

Fick inkasso i går med, också på mobilen.

Vilket sammanträffande. Nu blev det nästan roligt att få den.

Haha....

2009-03-11 @ 17:37:42
URL: http://ihuvudetpalinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0