Resedagbok


- Hey lovers.

Äntligen här igen.
Ledig dag idag och först nu känner jag att jag har tid att catc up med er :))
Som jag sagt - min resa var oförglömlig.
Jag lever på dom där veckorna, jag ler åt dom och skrattar fortfarnade åt våra jokes.

Restrippen.


.Gotland Måndag till Måndag.
Vi var där precis hela stockholmsveckan, missade inte en enda dag.
Sjukt nöjd.
Hann med allt vi ville - Tofta Beach, Kallis, Gute, Burmeister, Kharma / Inergården, Hamnplan.
Bara att få gå ut på nya klubbar!
Bara det är en känsla för sig, nya faces... Ah love it.
Och alla efterfester... Inte en natt gick vi direkt hem.
Man kan la inte kasta bort så dyrbar tid lixom.
. Hem kom vi mellan 6 - 9 på morgnarna.
. Leta några timmars sömn, upp och iväg till Tofta eller Kallis.
. Hem för att grilla och iväg på förfest.
Rutinerade som vi är så packade vi en väska med allt man vill ha på sin utomhusfest.
Världens största filt, högtalare till mp3n, chirre, rosé & vattenpipa.
Tro mig om festväskan uppskattades.
We made success haha.

Regnet kom tyvärr till ön på Fredagen tror jag det var...
Så där var det slut me Kallis & Tofta.
Men vid det här laget var det ganska skönt att bara åka ner och köpa burgare på drive in och mysa i soffan framför TVn tills det var dax att snygga till sig.

Alla är ju där!

Man slutade snabbt förvånas över vem man sprang på - Känd som okänd  från Uppsala..
Eller Båståd haha! ;-)
Vi dansade sönder heelsen, vi åkte rosa limmo, vi träffade Shaabi & festade med Bobby från mammas pojkar (?)
Hahaha.... Vi vart förälskade i en annnan Bobby!
Jag älskar Gotland, jag älskar Visby - Jag älskar Stockholmsveckan!
Vi bodde i en as bra trea!
Stor och fräsh med garderober, riktiga soffor, öppen spis och ljust kök.
Under oss bodde ett skönt brudjäng från Stockholm.
Delad trädgård som var helt underbar.
Sjukt nära muren, så vi kunde nästan hitta hem utan att gå fel...
Hyresvärden var en skön dude haha.
Som joinade oss på filten för att röka vattenpipa.
Lite skillnad mot last year kan man säga ;-)





























































































. Efter Visby åkte vi ner till Halmstad.

På Måndagen - Måndagsklubb på Tylösand.
. Checkade in på hotellet, dushade, på med klänningar och off to grillfesten.
Allt var tipp topp.
Världens godaste grillbuffé dukades upp.
Underbara människor & vi hade med oss rosén :))
Vidare till Måndagsklubben som är en av de bästa klubbarna jag besökt.
Jag trodde inte mina ögon när jag så kön.
- Hur kunde det vara sån sjuk kö redan vid 23.00?
Sannslöst.
. Vi gick och käkade en korv och gick förbi SALT för att slippa kön.
. Kom tillbaka, lite nyktrare, tog en tequila så fort vi kom in.
. Sen var det dans som gällde.
Alla människor... Snygga bejbies ;-) Haha
Nattbad på Tylösand lockade mycket efter klubbens closing.
. Drog med oss dudsen ner.. I Iskallt vatten.
. Valde vårat hotell framför Tylös.
. Prutade ner Taxin och sjöng i baksätet.
'' Ni är ju roliga... ''





















. På Tisdagen åkte vi vidare mot Göteborg.
.Liseberg var första stoppet.
Underbart väder, så sjukt mysigt.
Där gick vi och älskade kvällen lixom..
. Sen åkte vi och handlade för picninc.
. Slog oss ner vid ån med rosédunken och all god mat.
På våran stora filt med högtalren.

. Sen gick vid vidare till Tisdagsklubben på Berså.
Inte lika grymt ställe.
Men det var Tisdag och nionde dagen med alkohol i kroppen.
























. På Onsdagen var det dax att Hit Uppsala igen.
Packa om för Malmöresan, lämna bilen och få lite sömn... ?
Lite sömn haha.
Vi närmade oss Uppsala och blir mer och mer sugna på att snygga till sig igen.
Onsdag & passande nog Onsdagsklubb på Birger.
Svängde in på Bolaget och köpte gamla vanliga.
Mamii väntade hemms hos oss med världens godaste middag!
Så vi åt & tog igen oss lite.
Babes back in Uppsala.
Packade upp och packade om.
På med festfacet & fram med glasen.
Återigen en underbar kväll med Fridis & Syster.












. På Torsdagförmiddag åkte vi till Malmö.

Tåget pajjade och vi vart stende 4 timmar.
I väntan på ett nytt tåg.
Bistron vart gratis så vi åt och drack.
Innan vi slulle klättra av tåget mitt på spåret i ösregnet.
Klättra på nya tåget med hjälv av stegar.
Helt sjukt.
10 timmars tågresa senare var vi I Malmö.
Snabbmatsrestaurangsbesök IGEN och sen Fridis vacka home <3
Äntligen fick vi komma dit och se.





Lugn Torsdag - Första alkoholfria dagen kom här.
Men på Fredagen vare på't igen.
. Jag & Syster strosade på Malmös gator medans Fridis jobbade.
. Vi möttes upp vi 15.00 handlade mat och gick hem till det vackra hemmet.
. Gjorde tacos och startade filmmyset <3
Fredagkvällen dansade vi bort på Båten - En klubbåt.
Sjukt bra, återigen, nåt helt annat.


















.Lördagen var trött, men folket strömmade ändå in hemma hos Fridis.
Födelsedagsfirande med tårta och drinkar.
Vad kan jag säga....
Jag är så sjukt nöjd!








Nu orkar jag inte skriva mer och ni orkar nog inte läsa mer...

Jag avslutar med att säga att vi tog bussen hem från Malmö i Söndags.
Alla tåg var fullbokade - Buss i 9,5 timmar.
Sjukt långt.
Satt bara och tänkte tillbaka på de gågna dagarna och på Frida mest av allt <3
Fick hålla bort tårarna several times.
Blev bortskämd med att vakna och vara med henne i två veckors tid.
Jag hatar att vi bor så längt ifrån varandra.
It sucks.
Nu är hon sjuk också mitt hjärta <3
Vill bara vara där och pyssla om henne.
Typiskt.
Jag saknar henne och kommer sakna henne tills vi ses igen.





(Sjukt få ord om allt jag upplevt, nämnt alldeles för få av de människor jag träffat...
Visat alldeles för få bilder av alla dom som tagits... Men det tar sån tiid.!
Allt, eller långtifrån allt, men mycket mer än det här finns på Facebook, som vänners vänner kan se...)

Sen måste man förstå att vissa personer och händelser blir helt reducerade från både blogg och facebook haha.
Jag kunde inte ha bett om mer iallafall!
Så där har ni det :))


Kommentarer
Postat av: Frida

Ååh vilken bra resumé :D Jag håller på ja. Inne på dag 1 Visby. Haha fortsätter imorgon. Har ju trots allt en helt del slötid nu när jag är orkeslös och hostandes som en 80åring...



Iallafall. JAG SAKNAR SÖNDER ER. OVERKLIGT MYCKET.



2010-08-05 @ 22:19:20
URL: http://fridasfantastiskaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0