Godisgömmor

Efter  'Våra vänners liv' som jag verkligen helt fastnat för, ligger jag nu och blickar ut över dagens verk..
Jag fick med mig Jossi för en härlig promenad upp till Gränby C.
Där vart det shopping givetvis.
Lite julklappar och lite fint till hemmet.
Två urfina skålar som inte bara kommer få hänga med under julen.

Jossi var sugen på att baka så vi slängde fram våra iphones och googlade recept på maccarones & cupcakes ;-)
Fyllde korgen med florsocker, karamellfärg och mandel till dom små söta kakorna.
Men jag fick för mig att storhandla och fyllde korgen med litervis av mjölk, grädde & Cider också haha.
Kassen var så tung så jag visste inte hur jag skulle oka bära hem den..
Vi köpte varsinn drickyoghurt, satte oss på en bänk och övervägde en taxi hem till mig typ en kvart.
Sen packade jag över mjölken & grädden och delade den lite llättare kassen med min vapendragare :))

Vi gjorde typ 5 plåtar med Maccarones och dom vart sjukt bra!
Sjuuk bra.
Jossi serverade oss skagenmackor när baket började skrida till verket.
Helt awesome! Hon är sköön! ;)

Hann precis få färdigt middan till min systers hemkomst.
Stekta nudlar med tomater, paprika, räkor, grädde och curry.
Till skaldjur dricker vi helst Herrljunga cider :D
Lite Måndagslyx sådär.


Mandelkakorna lade sig perfekt på nya kakfatet som syster investerade i förra veckan.





Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nu måste vi bara reda ut en sak hära..

Det är inte det att jag är otacksam för ni satte verkligen guldkant på min måndgaskväll med middag & maccarones men läste jag skagenmackor?

Nu fattar jag var räkorna kom ifrån :P

2010-12-06 @ 22:46:43
URL: http://kajsakavat.bubbleroom.se
Postat av: Maria

nej nu ska jag ta mig till ica och köpa ingredienser- Är så sugen på macarons nu!=)

2010-12-07 @ 17:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0