Så kom våren

Day off.
Jag tog sovmorgon och bestämde mig snabbt för att inte ens ta mig ner och träna.
Solen sken på mig, väckte mig och talade om för mig att 'Idag är det vår'!
- Whoouw!! Tänkte jag, somnade om och vaknade några timmar senare till ett tomt hem.
Släpade med mig täcket ut till soffan och myste med en skål fil&flingor.

Det är aldrig lata lediga dagar hemma hos mig dock.
Jag kladdade på mig en lila ansiktsmask som fick verka medans jag skötte alla hushållssysslor.
Dammsuga, tvätta, diska, bädda rent, hänga tvätt - Alltid samma.
Sen på med ett vanligt ansikte och snöra på mig joggingdojjerna.
40 min löpning på mestadels bar mark i vårsolen.
Powerwalkade tillbakavägen, och stoppade på torget för matshopping.
Mina kassar kunde utan tvekan agera vikter på vägen hem.
Två flugor i en smäll alltså - Fylla på kylen + Träna mina små armar :))

Nu ska jag snart lyfta med mig rumpan ut i köket och kirra semlor.
Jag tog upp Mamiis semmelbullar ur frysen så jag behöver bara fylla dom.
Awesom!
Jag lockade över Jossi också på lite Onsdagsfika, och hon bräckte mina semlor och tänkte ta med sig cupcakes.
- Jaaa tack!

Till middag blir det vitlök och avocadokräm iaf.
Har inte bestämt mig för vad jag ska servera till bara..
Fisk eller kyckling?
Jag är sugen på fisk, åt kyckling till lunch.. Hmm





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0