Moules Frittes

Söndagar hör till eliten av dagarna.
Det har jag sagt förr och kommer aldrig någonsin ta tillbaka.
Jag & Syrris intog ett soligt Uppsala och slog oss ner för lite äppelpaj på stan.
Sen en liten schoppingtur.
Vi sprang in i dom där perfekta byxorna - De vita
Jag visste ju inte alls hur jag skulle lyckas hitta ett par vita byxor, som faktist inte kändes som de man gick runt i i yngre dar..
Men så var det så självklart hur de skulle se ut och hur de skulle kännas och hur de skulle sitta när vi såg de!
Satt som en smäck, satt hela perfekt.
Sjukt sköna, tunna, mjuka.
Vi slog till!!

Det vart lite home-shopping också.
En ny duk och tre ljuskoppar till matbordet.
Vi hatar vårat matbord men får göra det bästa man kan och styla det tills man slår till på ett nytt lixom.
Och med småblommig duk, rosa ljuskoppar och tulpaner så vart det inte så tokigt :))

Kvällen spenderades med underbara Söndagstjejen - Josefinast <3
Vi kan Söndagar!
Och vi kan MAAAT :D
Woouw, igår kavlade vi upp kockärmarna och bjöd oss själva på Moules Frittes!
Vitt vin, musslor, Timjan, Schallotenlök, Pommes, Aioli & Bröd.
Herrljungas äppelcider i glasen självklart till fisk och skaldjur, om vi tre får välja.
Sjukt gott, vi åt som på restaurang...
Vi skrattade som komiker.
Vi myste som kära <3
Vi pratade som soulmates.


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0